BENEFITS AND SUGGESTIONS OF IMPLICIT VOCABULARY TEACHING

Authors

  • Sakhi Herwiana Hasyim Asy’ari University, Jombang, East Java
  • Sheila Agustina Muhamadiyah University, Sidoarjo, East Java

Abstract

Abstrak: Salah satu elemen bahasa yang harus dikuasai oleh siswa adalah kosa kata. Kosa kata
adalah elemen bahasa yang paling penting selain grammar dan pelafalan. Para siswa perlu
menguasai kosa kata untuk meningkatkan keahliannya dalam belajar bahasa Inggris. Tetapi,
mengajar kosa kata kepada para siswa tidaklah mudah. Para pengajar perlu teknik dan metode
yang sesuai untuk membantu muridnya menguasai kosa kata secara alami. Bagaimana kosa kata
seharusnya diajarkan menimbulkan masalah bagi para guru dan peneliti. Dalam kasus ini, kami
menyarankan untuk menggunakan pengajaran kosa kata secara implisit. Pengajaran kosa kata
secara implisit membawa banyak manfaat daripada secara eksplisit. Oleh karena itu, kami
memberikan saran-saran untuk mengajar kosa kata secara implisit yang akan memfasilitasi para
guru untuk membantu siswa-siswanya dalam menguasai kosa kata. Instruksi dalam strategi
belajar kosa kata dapat efektif dalam proses belajar mengajar.
Abstract: One of the language elements that the learners have to master is vocabulary.
Vocabulary is one of the important element beside grammar and pronunciation. The learners
need to acquire the vocabulary to improve their skills in learning English.However, teaching
vocabulary for language learners is not easy. Teachers need appropriate methods and techniques
to help their students to acquire vocabulary naturally. How vocabulary should be taught raises
problematic issue for many teachers or researchers.In this case, we suggest to use implicit
teaching vocabulary. Implicit teaching brings more benefits than explicit teaching
vocabulary.Therefore, we provide the suggesstions to teach the vocabulary implicitly, which
will facilitates the teachers to help their students in acquiring the vocabulary. Instruction in
vocabulary learning strategies can be effective in teaching-learning process.
Key words: vocabulary, implicit teaching, strategies

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Issue

Section

Artikel