تعليم المفردات العربية باستخدام الوسيلة السمعية البصرية لطلاب الصف الرابع بالمدرسة الابتدائية الاسلامية سبيل الله جوكير جومبانج

Penulis

  • Suci Fitria Rachma Universitas Hasyim Asy'ari
  • Isniyatun Niswah Universitas Hasyim Asy'ari

Kata Kunci:

Learning, Mufrodat Arabic, Audio Visual Media.

Abstrak

One interesting way among the methods used for learning is the Arabic language learning method using audio-visual media. That is a learning method that is delivered using media in the form of images and sound, such as short films, videos, or songs, illustrated magazines, posters and so on. This study uses qualitative methods with a descriptive approach, and this type of researcher uses case study research, data collection techniques in the form of observation, interviews and documentation, data analysis techniques in the form of data reduction, data presentation and conclusions. The results of this study concluded that students at the Islamic elementary school Sabilillah Cukir Jombang memorized vocabulary or mufrodat faster by the teacher using audio-visual media, namely pictorial and sound media.

Unduhan

Data unduhan belum tersedia.

Referensi

Syarif Mutofa, Strategi Pembelajaran Bahasa Arab Inovatif (Malang:UIN Maliki Press, 2011)..

Rafiah Julia “Efektifitas Pembelajaran Mufradat(Kosa Kata) Dalam Mata Pelajaran Bahasa Arab Di Kelas II MAN 2 Sumbawa” SKRIPSI Fakultas Tarbiyah, IAIN Mataram, 2005.

Pupu Saeful Rahmat. Penelitian Kualitatif. EQUILIBRIUM, vol. 5, No. 9, 2009.

Eko Murdiyanto. Metode Penelitian Kualitatif (Teori dan Aplikasi disertai Contoh Proposal). (Yogyakarta: Lembaga Penelitian dan Pengabdian Pada Masyarakat UPN “Veteran”Yogyakarta Press 2020) .

Abd. Rahman dkk. Pengertian Pendidikan, Unsur Pendidikan dan Unsur-Unsur Pendidikan, Universitas Muhammadiyah Makassar. Vol. 2, No. 1. 2022.

Ahdar Djamaluddin dkk. BELAJAR DAN PEMBELAJARAN 4 Pilar Peningkatan Kompetensi Pedagonis. CV Kaaffah Learning Center, Sulawesi Selatan. 1440 H.

Nurul Inayah dkk. Peningkatan Penguasaan Kosakata (Mufrodat) Untuk Memahami Wacana Bahasa Arab Melalui Media Kartu Bergambar (Bithoqotu Ash-shuroh) Pada Siswa Kelas XI SMA NEGERI 2 GOWA. Fakultas Bahsa dan Sastra. Universitas Negeri Makassar.

(A. Fuad Effendy. Metodologi Pengajaran Bahasa Arab (Malang : Misykat, 2005).

Susanti, Affrida Zulfiana. Jenis – Jenis Media Dalam Pembelajaran. “Christian Yonathan Lokas, Pemilihan dan Pengembangan Media Pembelajaran”. (Universitas Muhammadiyah Sidoarjo, 2020)

Unduhan

Diterbitkan

2023-12-21