Strategi Perusahaan Kosmetik Korea Untuk Memperkuat Marketing Di Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.33752/bisei.v7i1.2408Keywords:
Cosmetics, Marketing, StrategyAbstract
Assessment of beauty in other countries is very different, this shows that beauty is something that is very relative and cannot be measured. Several factors cause the construction of beauty in each area to be different, one of which is the cultural factor. It is undeniable, in the current era of globalization, industrial development is growing rapidly in countries around the world. Beauty is very important for Korean society, especially women. This is the basis why cosmetics are the primary needs of society and the demand for cosmetics in the market continues to increase from year to year. In the case of Korea, the number of Muslim tourists is increasing year by year, and their Korean cosmetic purchases are also increasing rapidly. In this study, the author uses a qualitative method by means of structured interviews regarding the use and interest in cosmetic products originating from Korea by explaining several reference questions, including: This study tries to suggest a more successful entry strategy for Korean cosmetic companies in the Indonesian cosmetic market. However, although a successful entry strategy in this study can explain the Indonesian cosmetic market, it is difficult to explain it as a successful entry strategy into other Southeast Asian countries or Islamic cultural markets.
Keywords: Cosmetics; Marketing; Strategy
Downloads
References
Byungjin Hwang.( 2015). Konsumsi Muslim diizinkan oleh Allah, Halal . Efek Investasi eBEST
Cho - hee Yoon. (2016). Rencana kosmetik Korea memasuki pasar syariah melalui analisis sistem sertifikasi Halal - Berfokus pada Malaysia dan Indonesia -. Jurnal Masyarakat Seni Estetika Korea, 17(3), 231-248.
Pusat Dukungan Industri Kosmetik, “Survei Mendalam Konsumen Asia Tenggara 2013 (â…¡)â€, 2013
Daechang Kang, Nari Park dkk. (2011). Memahami Ekonomi Islam di Asia Tenggara: Fokus pada Malaysia dan Indonesia. Institut Kebijakan Ekonomi Luar Negeri.
Eunmi Lee dkk. (2011). Apa yang akan dijual di Afrika Selatan ?: Barang ekspor yang menjanjikan melalui analisis pasar impor Afrika Selatan. Institut Perdagangan Internasional Korea, Asosiasi Perdagangan Internasional Korea.
Situs web Pusat Dukungan Komprehensif FTA (http://okfta.kita.net).
Gong-Woo Ra, Jin- Gu Song. (2020). Kajian Daya Saing Internasional Kosmetik dan Alat Kesehatan Korea di Pasar Halal Indonesia. Studi Informasi Perdagangan, 22(3), 283-305.
Heejun Park, Jaepil Han, Jaeheung Park. ( 2015).Studi Tentang Strategi Perusahaan Kosmeceutical Domestik untuk Maju ke Asia Tenggara. Jurnal Asosiasi Perdagangan Korea, 40(5), 75-101.
Hee -Jun Park. (2016). "Studi Tentang Strategi Perusahaan Kosmetik Korea untuk Maju ke Asia Tenggara." Sekolah Pascasarjana Disertasi Doktor Universitas Soongsil di Korea.
K-BEAUTY dalam Presentasi Webinar ASEAN 2020, Daehong Communications, 2020.
Kim Ha-Yan. (2015) “Studi Tentang Strategi Perusahaan Kosmetik Korea Memperkuat Pemasaran di Pasar ASEAN.†Tesis master di Korea, Universitas Sungkyunkwan .
Asosiasi Kosmetik Korea (2016). LAPORAN KOSMETIK. Asosiasi Kosmetik Korea.
Kyu -bin Kim. (2019) "Penggunaan sertifikasi makanan halal Malaysia untuk masuk ke dunia Islam di Asia Tenggara." Tesis master di Korea.
LG Perawatan Rumah Tangga & Kesehatan. (2014). Sehat Indah Menyegarkan bagi manusia dan planet ini. LG Perawatan Rumah Tangga & Kesehatan
Tren pasar kosmetik Malaysia dan strategi masuk. (2016.1.20.). KOTRA berita pasar luar negeri. http://news.kotra.or.kr.
Kementerian Keamanan Pangan dan Obat, hasil produksi kosmetika dan siaran pers impor/ekspor, 2020.6.17.
Noh J, Pasar kosmetik halal yang sedang berkembang dan positioning kosmetik Korea, Seminar Kosmetik Halal Internasional Korea ke-4 (HALCOS 2019), 2019.8.02.
Seo -Young Lee, (2011), Sistem Penelitian Sertifikasi Halal untuk Kemajuan ke Dunia Islam, 24-28.
Teknologi . (2015). op. kutip
Youngshin Lee. (2020). "Analisis komparatif industri kosmetik halal di negara-negara Islam." Tesis Master Domestik Universitas Wanita Sookmyung , 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ini adalah sebuah jurnal akses terbuka, yang berarti bahwa semua konten yang tersedia secara bebas tanpa biaya kepada pengguna atau / nya lembaganya. Pengguna yang diizinkan untuk membaca, download, menyalin, mendistribusikan, cetak, mencari, atau link ke teks lengkap dari artikel, atau menggunakannya untuk tujuan yang sah lainnya, tanpa meminta izin terlebih dahulu dari penerbit atau penulis.
This is an open access journal, which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose, without asking prior permission from the publisher or the author.