Keputusan Santri Dalam Membeli Di Online Shop: Antara Lifestyle, Trust Dan Price

Authors

  • Eri Shofa Rohmatul Umma Institut Agama Islam Negeri Kudus
  • Moh. Nurul Qomar Institut Agama Islam Negeri Kudus
  • Jaenal Arifin Institut Agama Islam Negeri Kudus

DOI:

https://doi.org/10.33752/bisei.v5i02.1119

Keywords:

Lifestyle, Trust, Price and Purchasing Decisions.

Abstract

This study aims to determine the influence of Lifestyle Trust and Prices on Purchasing Decisions in Onlineshop at Raudlatul Falah Islamic Boarding School Students in Pati Patis. This type of research is quantitative, with a total sample of 81 respondents. Data analysis techniques include validity test, reliability test, classic assumption test, multiple linear regression analysis, coefficient of determination, and t- test. The results of this study indicate that lifestyle and trust have a positive and significant effect, while price does not significantly influence purchasing decisions online at Raudlatul Falah boarding school students in Gembong Pati. With a lifestyle significance test of 0, 000 with a t- count of 6. 374, a significance level of confidence of 0. 002 with a t- count of 2. 350, and a price significance level of- 0. 786 with t- count of- 0. 273. It can be concluded that H1 and H2 in this study were accepted and H3 was rejected.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Kotler, P., & Keller, L. K. (2016). Manajemen Pemasaran. Erlangga.
Noegroho, A. (2010). Teknologi Komunikasi. Graha Ilmu.
Anwas, O. M. (2015). Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Pada Pesantren Rakyat Sumber Pucung Malang,. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 21(3).
Bashori. (2017). Modernisasi Lembaga Pendidikan Pesantren. Jurnal Ilmu Soaial Mamangan, 6(1).
Dias, K. (2015). Pengaruh Literasi Ekonomi dan Gaya Hidup terhadap Gaya Hidup Konsumtif Mahasiswa Jurusan Pendidikan Ekonomi Undiksha. Jurnal Pendidikan EKonomi Undiksha, 5(1).
Halim, N. A. (2015). Penggunaan Media Internet Dikalangan Remaja Untuk Mengembangkan Pemahaman Keislaman. Jurnal Risalah, 26(3).
Oktari, A. D. (2016). Hubungan Antara Gaya Hidup Konsumtif Dengan Keputusan Pembelian Pada Toko Perhiasan Dikawasan Banjarmasin-Banjarbaru-Martapura Title. Jurnal Online Psikologi, 1(2).
Purposari, A. (2017). Pengaruh Kulaitas Layanan Kepercayaan Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Online Produk Busana Melalui Media Sosial Instagram Dikalagan Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam IAIN Surakarta. Institut Agama Islam Negeri Surakarta.
Rahayu, S., Zuhriyah, & Bonita, S. (2015). Pengaruh Gaya Hidup Dan Persepsi Mahasiswa Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online Dikota Palembang. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Sriwijaya, 13(3).
Rahmadi, I. (2015). Pengaruh Gaya Hidup Konsumen Muslim Terhadap Adopsi Smartphone Apple (Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Airlangga). JESTT, 2(3).
Sumilar, G. (2015). Pemanfaatan Internet Oleh Santri Pesantren Modern (Islamic Boardig School). https://repository.unikom.ac.id/30691/1/pemanfaatan-internet-oleh-santripesantren-modern-gumgum-gumilar.pdf
Syafe’i, I. (2017). Pondok Pesantren: Lembaga Pendidikan Lembaga Karakter. Al- Tadzkiyah: Jurnal Pendidikan Islam, 8(1).
Wong, D. (2017). Pengaruh Ability, Benevolence, Dan Integrity Terhadap Trust, Serta Implikasinya Terhadap Partisipasi Pelanggan E-Commerce. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis(JRMB), 2(2).
(APJII), A. P. J. I. I. (2018). Data Pengguna Internet di Indonesia. http://www.apji.or.id/content/read/39/410/Hasil-Survei-Penetrasi-dan-Perilaku-Pengguna-Internet-Indonesia-2018
Ponpes, T. R. F. (2019). Dokumentasi Tentang Sejarah Pondok Pesantren Raudatul Falah (pp. 1–23).

Downloads

Published

2020-12-27

How to Cite

Umma, E. S. R. ., Qomar, M. N. ., & Arifin, J. (2020). Keputusan Santri Dalam Membeli Di Online Shop: Antara Lifestyle, Trust Dan Price. BISEI : Jurnal Bisnis Dan Ekonomi Islam, 5(02), 15–30. https://doi.org/10.33752/bisei.v5i02.1119

Issue

Section

Artikel